sunnuntai 6. tammikuuta 2019

Loppiaisen viettoa nimpparikahvittelun merkeissä


Tämä piparitalo pääsi purkuun perinteisesti tänään loppiaisena kahvitellessamme mieheni nimipäiviä lähinnä asuvien sukulaisten kanssa.

Ja teinhän minä kakunkin, tosin sillä poikkeuksella, että kaikki saivat nyt syödä samaa kakkua, joka sopi siis minullekin. Pohja Erikoisen hyvää - sivuston sienikakkuohjeella nyt tupla-annoksena, päällä maidoton kinuski ja kreemi samaisen sivuston ohjeilla. Makeaa oli, mutta kyllä kakku tuli aika hyvin tuhottua kahdeksan ihmisen voimin. 


Perinteisesti söimme tänään mieheni kanssa kotitekoiset hampurilaiset. Ja kyllä oli hyvää tälläkin kertaa. Kalastusta harrastavaa miestäni lahjoin Arabian Alkuperää kunnioittaaen -sarjan leipälautasella (jossa kuulemma näkyi lupaus toimia soutajana ja huopaajana kun hän kalastaa?), valkoisella KoKo-mukilla sekä perinteisesti Brunbergin mansikkasuukoilla. 



Joulukuusi on yleensä ulkoistettu loppiaiseksi, mutta tänä vuonna meillä on niin kaunis ja juomahaluinen kuusi, että neulasiakaan ei juuri tiputtele, joten olkoot vielä hetken. Joulukoristeet ovat myös edelleen esillä. Olen niin jouluihminen, että minua ei haittaa, vaikka hieman pitempäänkin tontut ja punaiset liinat koristavat asuntoamme.




Sain joululahjaksi siirtokuvakirjan ja tätä olen ajankulukseni silloin tällöin raapustellut. Ja voin sanoa, että on todella koukuttavaa tuo sivujen koristeleminen uusilla yksityiskohdilla. Viimeksi olen lapsena näitä kalkitoksia tehnyt (sillä nimellä minä olen nämä lapsena oppinut tuntemaan). Mieheni ei moisista ollut ikinä kuullutkaan, saati nähnyt aiemmin. Eikä hän kyllä noista kovasti inspiroitunut. Joten onneksi minä sain tämän lahjaksi ja tykkään kovasti eikä tule perheriitoja siitä, kumman vuoro on raapustella.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille lukijoilleni! Raivatkaa aikaa itsellenne mieluisille asioille ja tekemisille, nauttikaa elämästä ja pitäkää huolta ennen kaikkea itsestänne, jotta jaksatte huolehtia myös läheisistänne.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.